Samsung WF0806Z8W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 163 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF0806Z8W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

E van Veen 28-02-2018

Lagers zijn van slechte kwaliteit

Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Een mooie grote wasmachine met een duidelijk display.Veel wasprogramma,s en de machine wast goed schoon.Alleen er zit 1 zwak punt aan de machine, en dat zijn de rollenlagers waar de trommel in draait.De segering die ervoor zorgt dat het waswater niet bij de lagers komt is van dusdanige kwaliteit dat deze lagers gegarandeert na 2 jaar vervangen moeten worden omdat ze verroest zijn.Gelukkig ben ik zelf handig en vervanging van onderdelen kostte mij 42 euro.Ik ben er 3,5 uur mee bezig geweest.Dus als je de reparatie laat doen door een bedrijf ben je gewoon elke 2 jaar 150 euro kwijt.

Minpunten

• Slechte lagerafdichting
  • Kwaliteit mindere lagers toegepast

E van Veen 26-02-2018

Lagers zijn van slechte kwaliteit

Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Minpunten

• Slechte lagerafdichting
  • Kwaliteit mindere lagers toegepast

fam.spee 18-08-2014
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

deze wasmachine doet wat Samsung erover verteld.
door de eco bubble techniek, wordt je was schoner en gebruik je minder wasmiddel(sinds tijden niet meer van die zachte o.a. witte kleding en handdoeken gehad), de machine is zeer stil(zelfs bij 1600 toeren) en zeer vriendelijk voor je wasgoed daarbij komt dat hij zeer veel mogelijkheden biedt qua wasprogramma's en deze zijn ook nog eens eenvoudig in te stellen, al met al een topmachine, prijs/kwaliteit super

AnToine van Maarle 25-02-2014
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Na de vervangende machine te hebben ontvangen (wat snel geregeld was) draait de machine naar alle tevredenheid.

Alleen sinds 2 weken werkt het display niet helemaal goed meer... een van de cijfers mist linksboven een streepje. De 0, 4 en 5 worden niet goed meer weergegeven (de 6, 7, 8 en 9 ook niet meer maar die worden niet gebruikt voor het eerste cijfer van de minuten).

Gebeld met Samsung: geen probleem, een monteur gaat bellen voor een afspraak om het display te vervangen.
Dag later een email met de melding dat het display besteld moet worden, dus nog even wachten...

AnToine van Maarle 07-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

In eerste instantie tevreden over de machine: veel opties, lekker stil en best zuinig.

Alleen een kleine tik aan de linkerkant tijdens het centrifugeren. Met een beetje drukken is dat verholpen (!).

Na 2 weken echter tijdens het centrifugeren een bijna constante, luide tik achteraan de machine... Gebeld met Samsung en een afspraak gemaakt met een monteur. Twee dagen wachten maar gelukkig hebben we de oude nog :-)

Vanochtend kwam de monteur (eerder dan aangegeven, maar dat kwam gelukkig goed uit) en met 3 minuten diagnose gesteld: trommel defect, gehele machine moet geruild worden (omdat het kort geleden is dat deze is aangeschaft).

Als het goed is neemt Samsung nu contact met mij op... even afwachten dus.

Simone Munnik 06-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Een fijne wasmachine die op lage temperaturen goed schoon wast!
Ook fijn dat er veel opties op zitten en heel gemakkelijk te bedienen!

Sjors86 05-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Goede wasmachine, goede deal.
Met 1600 toeren nog heel erg stil.
Voldoende instellingsmogelijkheden, hoewel niet alle programma's aan te passen zijn (temperatuur, toeren). Dan moet je kiezen voor een ander programma welke wel aan te passen is.
Vertraagde start is ook handig.

NJO6 04-11-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Het wasresultaat van deze wasmachine is echt super! Hij was heel goed schoon en ook blijft de kleding mooi. Dat heeft volgens mij te maken met de trommel. De diamond drum trommel is echt super glad vanbinnen. Daardoor komen er niet zo veel rafels op de kleren. Ik denk ook dat het scheelt met de eco bubble, want ik heb veel minder zeep nodig dan met mijn vorige 10-jaar oude wasmachine.
Dit model heeft heel veel programma's. Ik gebruik ze bijna allemaal. Wat ik mis is een knopje met fijne was erop, maar daarvoor gebruik ik nu of wolwas of handwas.
Je kunt ook instellen hoevaak je wilt spoelen en hoe hoog de toerental moet zijn. Ook bijvoorbeeld heb je nog extra opties, intensief wassen en weken. Heel handig voor als je kleding hebt die vaak vlekken krijgen.
De machine is heel makelijk in gebruik. Door de extra brede deur, scheelt het ook weer met in- en uithalen van de was. De display is goed te volgen en duidelijk.
Ik denk qua duurzaamheid dat deze machine lang meegaat. Hij heeft namelijk een kalibratie-modus waarmee het apparaat zelf zijn trommel weer stabiel kan krijgen, zodat hij minder gaat wiebelen. Verder denk ik ook doordat het een koolborstelloze motor heeft dat het ook langer meegaat.
Als allerlaatst en iets wat ik heel fijn vind, is dat deze machine superstil is. Dat wat het meeste geluid geeft is de kraan, wanneer en water gevuld wordt in de trommel.
Al met al, ben ik heel blij met mijn nieuwe wasmachine. Mijn was wordt weer echt goed schoon en nog beter, de kleding blijft ook super mooi!

kantert 29-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Ik heb sinds september deze wasmachine in gebruik, en weet nu ook welke programma's het beste bij ons passen, wij gezin bestaande uit 5 man hebben echt alle soorten was, babykleding maar ook horecakleding, en het maakt voor deze machine niets uit, alles super schoon. Het fijne is ook de snelwas zeker voor tere weefsels. De machine is super makkelijk, zelfs zonder gebruiksaanwijzing en ook belangrijk super stil, moet soms echt gaan kijken of hij wel wast.Deze machine ook gekozen vanwege het toerental,8kg was en benieuwd naar de ecobubble technologie. Kortom kan niet meer zonder deze machine en heb zeker geen spijt.Onze vorige was een machine van siemens uit 1996 heeft het perfect gedaan maar was op

M. v. Grevenbroek 28-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Ik vind het heel erg goed dat je zelf de aantal spoelbeurten in kan stellen. Dat scheelt heel veel water dat is goed voor mijn portemonnee maar Vooral voor het milieu. En ik vind het een goede zaak dat de deur zowel naar links als naar rechts open kan. VR. Gr. M.v.G

Jongjs 26-10-2013

Super apparaat.
Aansluiten en wassen maar.
Mooi en duidelijk! Goede prijs.
Mooie grote trommel en handig dat alle programma's al voorgeprogrammeerd zijn in duidelijke taal.

Sylvia Schreijer 24-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Net gekocht, het is een prachtige machine. Het gaat natuurlijk om het resultaat en tot nu toe prima. Daarnaast valt op dat de Samsung heel erg stil is, wat een verademing met onze oude machine. Of je alle programma's gaat gebruiken weet ik niet, meestal gebruik je er maar een paar. Tot nu dus zeer tevreden.

np315 22-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

geweldig machine met ruime keuze in programma's en uitstekende wasresultaten.
de machine is stil en zelfs bij hoge toeren centrifugeren hoor je hem nauwelijks

RamsesIV 21-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Voor deze hadden wij een 12 jaar oude Indesit van 4kg capaciteit, dus vergeleken met deze is de Samsung super groot.
De machine is ook erg stil; Tijdens het wassen hoor je vrijwel niets, en alleen als de centrifuge aangaat hoor je de motor zoemen.
De machine zelf is erg stabiel, en is de verdeling van de was niet in balans dan past de machine zichzelf aan voordat het gaat centrifugeren.

Het wasresultaat is subliem, en ook tijdens lage temperaturen (Eco bubbel aan) is de was mooi schoon!

Pluspunt zijn de vooruit ingestelde programma's, dus de voorkeuze knop op de juiste soort kleding plaatsen en de machine aanzetten. Alles zelf met de hand instellen kan ook.

Ik kan iedereen deze machine aanraden!

Susanne1959 21-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

De diversiteit aan wasprogramma's, de korte duur van de programma's en het feit dat de machine zeer stil is maakt dit een prima wasmachine tegen een goede prijs.

dhr jojo 20-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Duurzaamheid nog niets over te zeggen daarvoor nog te kort in bezit.
Nadeel volgens mijn vrouw is dat de kortste startuitstel 3 uur is (voordat programma klaar is)
Stille wasmachine vooral bij centrifugeren.

wdool 18-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Na mijn studenten wasmachine (5KG Edy) is dit een mega stap voorwaarts. Met een pasgeboren baby was ik me behoorlijk suf, maar hij werkt perfect. Snap alleen niet dat het baby kleding programma standaard 95 graden is, maar dat kun je lekker snel aanpassen.

Voor de rest is dit een verademing qua geluid, kortom een aanrader.

H Osendarp 16-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Ik ben erg blij met deze wasmachine. Ziet er mooi uit, grote trommel en veel wasprogramma's en bij elk programma wordt veel info gegeven over de duur, de graden, de toeren e.d. Het viel mij gisteren op dat de wasmachine heel erg stil is. Mijn wasmachine staat op de 2e verdieping en ik wist dat de was bijna klaar zou zijn, dus ik stond op de 1e verdieping om te luisteren of de wasmachine nog draaide. Maar ik hoorde niets. Ik liep steeds verder naar boven, maar hoorde nog steeds niets. Toen ik het washok opende hoorde ik de wasmachine pas. En dat terwijl de wasmachine aan het centrifugeren was.

Naresh34 16-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Ik had hiervoor een WIAL145 Indesit wasmachine met een trommelinhoud van 5 kg en centrifuge van max 1400 toeren. Deze wasmachine heeft zijn dienst wel gedaan, maar ik was nu toe aan een wasmachine die energiezuiniger is, betere wasresultaten heeft, hogere centrifuge, duurzaam en geluidsstil is. Heb toen na lang googlen en vele vergelijkingen op diverse sites te hebben gemaakt mijn keuze laten vallen op de Samsung wasmachine WF0806Z8W/XEN. Deze had alle aspecten waar ik naar op zoek was en zelfs meer vanwege de eco bubble technologie, diamond drum etc....Ik ben zeer tevreden met mijn keuze en kan iedereen deze wasmachine aanbevelen. Echt een top apparaat waar je tevens 10 jaar garantie op krijgt! Ik ben een zeer tevreden gebruiker van dit product.

Mvg,
Naresh

lyudmyla 14-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Helemaal geweldig. De was ruikt veel frisser en kleding komt minder verkreukeld uit. Nu kan ik veel minder gaan strijken. Ook ondanks dat ik op dezelfde toeren laat configureren als mijn oude wasmachine, is de kleding veel sneller droog. Nu binnen 24 uur kan ik de kleding weer opbergen in de kast, terwijl bij de oude wasmachine moest de kleding 2 dagen drogen. En kleding voelt ook veel zachter aan. Ben heel erg tevreden over dit aankoop. Echt een aanrader.

Yvonne Timmermans 1967 13-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

SUPER WASMACHINE, WE WASSEN ALTIJD KOUD SINDS WIJ DEZE WASMACHINE IN HET BEZIT HEBBEN, WAS ZEKER ZOGOED OF BETER ALS EEN ANDERE WASMACHINE MET HOGERE TEMPERATUUR. OOK HET CENTRIFUGEREN IS AANGENAAM, DE WASMACHINE MAAKT NAGENOEG GEEN GELUIDEN

xXxdroopyxXx 11-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

wij zijn er helemaal happy mee. er zijn veel verschillende programma's die ook nog aan te passen zijn. hij maakt weinig geluid en de was is stralend schoon.

E. Wagenvoort 10-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Was wordt goed schoon, gebruiksvriendelijk bediening, ruime keuze aan mogelijkheden, stil in gebruik.

Pluzx 10-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Geweldige Wasmachine zeer makkelijk in gebruik. En zo stil je moet het horen om te bevatten. wasresultaat: alles komt er altijd schoon uit. ik ben kok en zelfs de lastigste vlekken gaan er op 40`C uit. terwijl bij de oude wasmachine 95'C soms nog niet genoeg was.. Mogelijk heden: ik vind de mogelijk heden erg goed maar wat ik jammer vind is dat je moet kiezen uit prgrammas zo als jeans.. maar dat is iets perzoonlijks.. zeker een aanrader.. vond het eerst veel geld maar zou het elekdag weer doen.. nog geen dag spijt gehad..

AnToine van Maarle 10-10-2013
Geschreven voor: Samsung WF0806Z8W

Top machine, heerlijk stil en gelukkig ook met een heel kort programma voor na het ultimate frisbee spelen :-)

Persoonlijk vind ik het prettig om mileuvriendelijk te kunnen wassen op lage temperaturen en dat kan met deze machine!

AnToine van Maarle 24-10-2013

Aanvulling: Na installatie gaf de machine een irritante trilling bij het centrifugeren. Las op internet dat er ook iemand anders last van had. Gebeld met Samsung (vriendelijk geholpen) en tip gegeven om te "kalibreren" en de poten goed vast te zetten (borgen). Als het dan nog aanhield zou er een afspraak gemaakt worden voor 'n bezoek van een monteur... Ik ben benieuwd, vanavond maar even kijken of het verholpen is!

PS. de duurzaamheid is natuurlijk nog maar even afwachten maar moest ingevuld worden (vanaf de website van Samsung voor de 75,- retour